Kerana-Nya,

Monday, January 9, 2012

Matahari.

Bismillahhirrahmannirrahim.

"Jadilah sepertinya, sinar cahaya kepada semua, 
sumber tenaga segala, paksi untuk semesta, 
sinarnya sampai walau dalam gelita." - Hilal Asyraf

Buku ni Kakak Comel yang bagi. Terima kasih kakak. *WinkWink

**********

Aku: Macam mana ya kak kalau kita nak apa yang kita baca tu bermanfaat juga pada orang lain?
Kakak: Melalui perkongsian...

Aku: Macam mana nak kongsi?
Kakak: Melalui percakapan, penulisan...

Aku: Nah, penulisan. Macam mana pula kalau kita nak apa yang kita tulis tu betul sampai pada pembaca?
Kakak: Direct je la... Jangan risau penulisan awak tu memang direct...

*Sengih.

p/s: Suka baca blog sorang kawan ni. Santai tetapi sangat menarik. Huhu~

2 comments:

Unknown said...

buku ni cerita pasal apa? :)

Arina Abd Ghani said...

Dalam buku ni ada cerita pasal hubungan manusia dengan Allah, pasal alam persekolahan, percintaan, perjuangan mencari kebenaran dan perihal ummah.

Kenapa tajuk buku ni Matahari?

Penulis (Hilal Asyraf) menggunakan Matahari sebagai majaz dalam perjalanan ceritanya dalam membawa manusia kepada satu perkara, yakni Allah SWT.

InshaAllah, nanti saya akan kongsikan apa yang saya dapat dari buku ni kat blog. :)